27 Ekim 2011 Perşembe

Daaabdübdü...!

Efendim, Denizcik artık iyice büyüdü. Yarım yamalak cümleler kuruyor, istediklerini söylüyor, istemediklerini üstüne basa basa belirtiyor. Kızdırıyor, sevindiriyor, öpüyor, kokluyor. Bir yandan da şaka yapıyor.

Evet, şaka yapıyor. Belirgin bir mizah duygusu oluşmaya başladı. İşte size birkaç örnek;

Denizcik halıda oturup küpleriyle oynamaktadır. Ben de "bu çanta da ne kadar ağır canım..!" refleksi ile sabah çıkarayak masanın üzerine boca ettiğim çantamı toparlamaya çalışıyorum. Bir anda minnoşun bana sesleneceği tuttu;
- Babaa..!
- Efendim Denizcim?
- Gel..!
- Geliyorum birazdan canım, bak çantamı toparlıyorum.
- Gel gel..! Otur... Yanıma...
- Dur iki dakika Denizcim, bak işim var, görüyorsun.
- Gel.. Otur... Yanıma... Konuşcam...
-....
- Konuşcam... Önemli...!!
- ????
2 yaşını henüz bitirmiş bir vatandaşın benimle önemli ne konuşacağını cidden çok merak ettim. O kadar da ciddi söylüyor ki, herhalde, dedim kendi kendime, gündüz olan bir olayı anlatacak. Bıraktım işimi, gittim oturdum yanına.

- (Merak içinde) Geldim çocuğum. Ne vardı?
- DAAABDÜBDÜ...! Nihehehe...! :-D
-.!!!!???
Evet, bildiniz..! "Dabdübdü", Deniz'in şaka sözcüğü. Birine şaka yapmak istediğinde böyle söylüyor! Örneğin parkta birileri başını okşayıp adını mı soruyor? Cevap hemen hazır: "Daabdübdü..!" Sizden birşey istedi, ne olduğunu anlamadınız mı? Cevap yine "daabdübdü.." :-)

Hepimizin ismini biliyor. Babaabubası (büyükbabası) "Haşan", dedesi "Eröl", eniştesi "İtim" (Etem), ablası "Defnoş", yeğeni "Beroş", annesi "Evil". 99% doğru tutturuyor. Eh, Erol'a Eröl, Hasan'a Haşan, Etem'e İtim, Elif's Evil demesi makul yanlışlıklar sayılabilir.

Geçenlerde parka gitmiş, çok tatlı bir kızla tanışmış, beraber oynamışlar. Kızcığın ismi de tesadüf "Elif" imiş. Pek bir hoşuna gitmiş. Bunun üzerine annem, Deniz ve benim aramda geçen konuşma:
Annem: Deniz bugün çok tatlı bir arkadaş edindi. Neydi oğlum arkadaşının adı?
Deniz: Elif.. arkadaşımın... adı..
Annem: Ne dedin sen arkadaşına?
Deniz: Annemin.. adı da.. Elif... dedim... ben.. ona...
Başar: Aaaa, ne güzel. Bak, annenin adıyla aynı. Neydi annenin adı bakiim?
Deniz: (Muzur bir gülümseme ile) EVİL..! :-D
Sen bizi güldürüyorsun, Allah da seni güldürsün be yavrum.. :-)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder